Kādā brīdi, ejot pēc kārtējās rīta kafijas devas, kolēģis Uldis Kairis pajautāja man, vai es nevēlos savā blogā ievietot viņa pieredzi ar akumulatora maiņu mājas instrumentam. Tas mani mazliet ieinteresēja un viņš man atsūtīja izklāstu ar savu pieredzi. Izlasot viņa veidoto aprakstu, es sapratu, ka tā ir viena interesanta padarīšana un varbūt arī pašam šī pamācība kādreiz noderēs.
Zemāk atrodas pilns apraksts par akumulatoru elementu maiņu, paša Ulda rakstīts ar viņa pievienotajām bildēm. Un, cerams, ka Uldis pēc kāda laika padalīsies, vai šāds remontdarbs atmaksājās un cik ilgi šīs ķīniešu baterijas spēja nostrādāt.
Mājas instrumentu akumulatoru remonts, vienkārši
Iemīļotais krūmgriezis, pusdienu lādēts spēj nogriezt vien pusmetru dzīvžoga? Laiks ķerties pie akumulatoru nomaiņas. Skatāmies interneta veikalos cenas un šokējamies, divas jaunas baterijas izmaksā apmēram tikpat, cik jauns krūmgriezis vai mājsaimnieču klases urbis. Alternatīvas ir vairākas, viena no tām ir pirkt jaunu akumulatoru urbi ar divām vai pat trim baterijām komplektā, un šārēt tās starp diviem, vai vairāk instrumentiem. Šajā gadījumā jāpārliecinās par bateriju savietojamību, izmēriem un pareizajiem spriegumiem. Bet ko darīt, ja nav vēlmes pirkt jaunu instrumentu? Izeja ir akumulatora elementu nomaiņa. Ņemam skrūvgriezi, jaucam ārā akumulatoru. Kas lācītim vēderā skatīt attēlā nr.1
Attēls nr.1
Atskrūvējam četras skrūves, iekšā 12 elementi, katra elementa spriegums – 1,2V, kas kopā veido 14,4V spriegumu. Diemžēl miliampērstundas var tikai minēt. Savienoti ar auksto lodējumu. Kas tālāk? Tālāk meklējam ebay.com vietnē analogus lādējamus elementus par pieņemamu cenu. Meklējam pēc šādiem atslēgas vārdiem C 1.2V 2800mAh Ni-Cd NiCd Rechargeable Battery un iegūstam niķeļa-kadmija elementu bundle piedāvājumu no ĶTR tirgoņa par izdevīgu cenu (pirku 20 + 4 elementu bundli par aptuveni 26 latiem ar piegādi.Jauns bosch oriģinālais akumulators Latvijā nopērkams par ~ Ls 31). Pēc pāris nedēļu gaidīšanas bundle paka, glīti iesaiņota kartona kastītē un ietīta polietilēnā, noformēta kā ‘gift’ ielido Latvijas pasta nodaļā. Ejam pakaļ, mājās pakojam vaļā, iekšā pavērās šāda aina, skatīt attēlu nr.2
Attēls nr.2
Svarīga lieta – atceramies, ka oriģinālajā izpildījumā elementi savienoti virknē ar auksto lodējumu, to mājas apstākļos nav iespējams atkārtot, tādēļ jāizvēlas elementi ar lodējamām kājiņām pie abiem poliem. Ķeramies pie lodēšanas virknē, salodējam visu skaistā virtenē un drošības pēc noizolējam savienojuma vietas. Skatīt attēlu nr.3
Attēls nr.3
Attēls nr.4
Ja ir ko teikt šajā sakarā, vari savas pārdomas atstāt komentāru sadaļā.
ĶTR tirgonis - kas tas ir par tirotāju pilnā nosaukumā?? Derētu zināt.
AtbildētDzēstOsvalds
citybestbuy
AtbildētDzēsthttp://stores.ebay.co.uk/citybestbuy?_trksid=p2047675.l2563
Man līdz šim ir izdevies atjaunot NiCad akumulatorus par brīvu , izmantoju autoakumulatora lādētāju un rīkojos līdzīgi šai pamācībai :
AtbildētDzēsthttp://www.youtube.com/watch?v=IS-nIEVSkGU
Un kur tu, Int, biji ātrāk :D
AtbildētDzēstEs darīju līdzīgi kā Uldis, tikai vēl vienkāršāk - atsaucīgajam ķīnietim iedevu vajadzīgo bateriju kombināciju un saņēmu smuku paciņu ar rūpnieciski salodētiem elementiem.
Ja kādam interesē, tad ķīnietis bija šis: http://myworld.ebay.com/hunk_lee/&_trksid=p3984.m1439.l2754
Un vēl, neiesaku ļauties krāsu skaistumā un nepirkt elementus sarkanās, zaļās, dzeltenās u.c. krāsās ar biedējoši lieliem kapacitātes cipariem virsū ;)
Patiesībā varētu šo tēmu kādā brīdī paturpināt ar variantu, pārtaisīt NiCd uz Litija pakām, ar attiecīgu lādētāju izvēli/pārbūvi utml.
AtbildētDzēstBūtu dārgāk, bet litija baterijām tomēr ir vairāk priekšrocību.