Vieta manām pārdomām par tehnoloģijām (un ne tikai par tām), interesantākām tehnoloģiju un zinātnes ziņām un sasniegumiem, kā arī dažiem jokiem jautrākai dzīvei.

trešdiena, 2012. gada 11. janvāris

Liels rēķins. Un vēl lielāks rēķins.

Šodien nācās vest mašīnu uz servisu. Savu Citroen C4 uz oficiālo servisu VEHO. Nē, mašīnai nekas slikts nebija noticis. Tikai bija nobraukti kārtējie 30 000 km un jāveic tehniskā apskate. Viss jau būtu it kā labi, bet pavisam neiedomājos apskatīt, vai pie 150 000 km nobraukuma nav vēl kaut kādas pārbaudes. Un patīk man vest auto apkopēs uz oficiālo servisu. Tad viņi ne tikai veic apkopi, bet arī apskatās citas lietas un pasaka, kas nākotnē būtu jāmaina.
Tā nu es servisā atdodu mašīnu. Un pie reizes arī pasūtu auto mazgāšanu. Tā teikt, pie vienas reizes lai arī to izdara. Savādāk mašīna bija kļuvusi tik netīra, ka oriģinālo krāsu vairs nebija iespējams noteikt! Tā nu viņi pieņēma mašīnu, bet es aizgāju uz apmeklētāju uzgaidāmo zālīti pasēdēt un padarīt kādas darba lietas. Attālināti, protams. Tā sēžot pie sava portatīvā datora un darot darba lietas, nepamanīju, ka aiz loga ir palicis tumšs. Tiem, kas nav bijuši VEHO salonā/servisā pateikšu, ka ēkas ārsienas ir no stikla. Un ļoti labi var redzēt, kas notiek ārpusē.



Tā nu es mazliet atraujos no darba, kurā biju iegrimis, lai paņemtu kārtējo kakao devu. Jāpiezīmē, ka servisa apmeklētājiem ir pieejams kafijas/kakao atuomāts, no kura bez maksas var dabūt gan kafiju, gan kakao. Man no ši aparāta labāk garšo kakao!  Un ko es pamanīju! Laukā bija kļuvis tumšs. Un bija sācis snigt! "Tā ir drausmīga nekaunība!", nodomāju pie sevis. Jo vienmēr, kad tiek nomazgāta mašīna, uzreiz pasliktinās laiks un sāk vai nu līt, vai arī snigt! Tā kā laika apstākļus es nevaru ietekmēt, tad gribēju atgriezties pie darba lietām. Bet kas to deva! Bija atnācis auto meistars un teica, ka mašīnai vēl ir vajadzīgs mainīt to un šito. Tāds paliels ritošās daļas saraksts! Nu lai, auto priekšējās daļas saraksts! Tā kā uzreiz nebiju plānojis izdot tik lielu naudas summu, tad vienojāmies, ka to atliksim uz vēlāku laiku.
Pēc kāda laika ari auto bija apkopts un savests kārtībā. Pie meistara devos pēc auto atslēgas. Un kā parasti, meistars bija sagatavojis remontizmaksu piedāvājumu ar detaļām, kas ir jāmaina. Bet pārsteigums man bija par rēķinu. Tas bija par trešdaļu lielāks, nekā sākumā biju domājis! Un tikai tāpēc, ka 150 000 km ir vēl arī ritošās daļas kārtīgā pārbaude!
Un tā nu man sanāca liels rēķins, ko apmaksāt. Un vēl viens liels rēķins-paraugs, kādas izmaksas mani gaida tuvākajā laikā. It kā varētu to neņemt vērā un braukt tāpat, bez remonta. Bet tad man būs vēl lielāks rēķins, nekā šis piedāvājums. Un to nu gan es negribu - maksāt vairāk! Būs vien jāņem un mēneša beigās jābrauc un jāremontē.
Bet, iekāpjot mašīnā, biju manāmi pārsteigts! Jā, mašīna no ārpuses bija nomazgāta. Bet arī salons bija iztīrīts, kaut gan rēķinā maksa tika paņemta tikai par mazgāšanu. Patīkams pārsteigums pašās beigās!

6 komentāri:

  1. Būs aitas, būs cirpēji. Bet nu galvenais jau ka kakao bezmaksas :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nav jau tik traki. Cena atbilst pakalpojumam, ko sniedz.
      Ja apmeklētu citu servisu, tad darba likme bikucīti būtu mazāka.
      Bet šeit notiek vēl klienta papildus informēšana par citām auto "kaitēm", lai laicīgi varētu rēķināties ar turpmākām izmaksām.

      Dzēst
    2. Nu skaties pats... Rudenī nolēmu savest autiņam visus sīkumus kārtībā un Latbemā palūdzu "pie viena" nomainīt plastmasas klipšus ar kuriem radiators stiprinās uz jauniem - maksāja 2 Ls gabalā, a vecajiem paskats nu tāds-nekāds. Meistars padomāja, ka laikam vēlos pārdot savu auto, ka tādas lietas taisu. Katrā ziņā nomainīja, bet atbraucu līdz mājai, a šie atsprādzējušies. Šie saka - brauciet, skatīsimies. Aizvedu, apskatās un atzvana - "mašīnai deformācija, jājauc visa priekša vaļā, klipši turās uz špakteli, jālīdzina ģeometrija bla bla bla". Prasu - cik maksās? 100 Ls. Saku, paldies nē, līdz šim ar vecajiem klipšiem viss bija super, a te 100 Ls. Aizbraucu, nomainīju turpat servisā meistara acu priekšā atpakaļ pret vecajiem, (tiem cietāka plastmasa, tāpēc neizslīd, bet nofiksējas), špakteli neatradu, bet pēc tā, kā viņš pasmaidīja, varēja saprast, ka džeki vienkārši nolēma 100 Ls nokāst, tā vietā, lai vienkārši izdomātu kā nofiksēt jaunos klipšus, kuriem bija mīkstāka plastmasa.

      Dzēst
    3. Tas jau ir atkarīgs no katra servisa. Un man, par laimi, ir savādāka pieredze ar oficiālo Citroen servisu VEHO. Ar kādreizējo oficiālo servisu Autostatuss (laikam tā to toreiz sauca) bija līdzīga pieredze, kā Tev ar Latbemu - ka tik nokāst naudu par jebkuru muļķību.

      Dzēst
    4. Tur piekrītu. WESSā man vienmēr ir bijusi lieliska apkalpošana. Vienreiz šķita, ka motorā kas klab, WESSā godīgi pateica, ka vienkārši svece mazliet izskrūvējusies, lai gan varēja tak sastāstīt pēc pilnas programmas. Ja ir kas nopietnāks/sarežģītāks/neizprotamāks, tad parasti braucu uz WESS Select. Bet pa sīkumiem un ikdienišķām lietām skatos, kur lētāk, un LATBEMā man gadījās tikt pie 50% atlaižu kartes uz darbu, ko veiksmīgi izmantoju

      Dzēst
  2. Manuprāt palikuši tikai kaktu kantori, kuri normāli nepasaka, kas ir ar auto. Piemēram Ford dīleris, ja maina auto detaļas, tad tām dod 1 vai 2 gadu garantiju. Protams, detaļas maksā no 10-100% dārgāk nekā citur. Bet nu viņi nespiež pirkt pie sevis. Pasaka detalas kodu un varu meklēt pats, bet tad nav nekādas garantijas. Tapēc, ja cenu atšķirība ir ap 20% ir vērts pārmaksāt par detaļu, bet saņemt vismaz gada garantiju. Protams ne visām detaļām. Ar ford centru ir saistītas patīkamas atmiņas, vismaz pagaidām.

    AtbildētDzēst